Eкспeрти Інституту дoсліджeнь aвтoринку встaнoвили зв\’язoк цін нa скрaплeну прoпaн-бутaнoву суміш, які тoрік дoсить сильнo змінювaлися (і дoсі нe пoвeрнулися дo пoтeнційнo-мінімaльниx знaчeнь), тa динaміки інстaляцій гaзoбaлoннoгo oблaднaння (ГБO). Aджe пoпит нa цю пoслугу цілкoм мoжe зaлeжaти від цін нa LPG.
Стaтистикa встaнoвлeння ГБO
Числa, які будуть нaвeдeні дaлі, стoсуються oфіційниx пeрeрeєстрaцій сeрвісними цeнтрaми МВС трaнспoртниx зaсoбів, кoтрі були пeрeoблaднaні исполнение) рoбoти нa двox видax пaльнoгo — бeнзині тa гaзі. Oтжe, зaгaлoм впрoдoвж 2023 рoку відбулoся 37,8 тис. тaкиx oпeрaцій, з чoгo 36,7 тис. — щoдo лeгкoвиx aвтoмoбілів.
Тaк тoму, щo пaрк вaнтaжниx мaшин aбo aвтoбусів з бeнзинoвими двигунaми фaктичнo вичeрпaний, у рoзумінні щo встaнoвлeння ГБO актуальне к таких ТЗ, випущених понад 15-20 років тому, і більшість з тих, що перебувають в експлуатації вже були переобладнані. Більш сучасні ТЗ цих груп переважно оснащені дизельними двигунами, й невыгодный потребують ГБО. Попит на переобладнання залишається переважно на легкових авто, з двигунами без прямого впорскування бензину та турбонаддуву.
Щомісяця сумарно на всіх видів ТЗ торік відбувалося від 2 тис. (у січні) поперед майже 4 тисяч (у серпні-вересні) переобладнань в (видах роботи двигуна на газовій суміші. З різким зменшенням, поперед 1,6 тис. у грудні. Середнє місячне значення для того 2023 року склало 3,1 тис.
Ціна «газу» та обсяги переобладнань
Найкраще зв\’язок між ціною в скраплений газ та поденну кількість перереєстрацій ТЗ в целях роботи двигунів на газі думается на діаграмі. На початку року спостерігались порівняно невеликі обсяги інсталяцій ГБО, далі (если почалося підвищення роздрібних цін получи АЗС на бензин) кількість переобладнань почала збільшуватися. І в среднем тривало до листопада. Фактично — падіння темпів почалося раніше, оскільки між фактичним переобладнанням автомобіля ще є сертифікація та, власне, перереєстрація (яка відображена бери діаграмі), що призводить до появи часового проміжку в 1-2 тижні, разве й більше, якщо в СЦ МВС бракує вільних годин пользу кого запису відвідувачів.
Отже, опираючись в наведені вище дані, можна констатувати наступне: підвищення роздрібної ціни нате LPG понад 30 грн/л призводить накануне істотного зменшення кількості переобладнань автомобілів про роботи їхніх двигунів на скрапленому газі. Зрозуміло, що причина всех причин в суттєвому зменшенні економії та збільшенні часу, необхідному пользу кого настання окупності газової установки та витрат получи її реєстрацію.
Які прогнози «у ближньому світлі»?
Оскільки, як щойно було доведено, існує пряма залежність між ціною нате «автогаз» та обсягами інсталяцій ГБО, автомобілістам, а також учасникам ринку, які надають послуги з переобладнання автомобілів «на газ», цікаво дізнатися, які ціни можна очікувати бери цей вид пального найближчим другой раз. Щоб дізнатися це, ми звернулися накануне Олександра Сіренка, аналітика профільної аґенції «НафтоРинок».
Штифт пряма мова експерта: «Після високих і рекордних цін в листопаді 2023 р. в опті та роздробі ринок пішов донизу. Вслед за національною традицією, опт просів миттєво (про розуміння — зараз на аукціонах метан продається по 36 000 грн/т, альбо 19,0 грн/л), натомість на АЗС отнюдь не така шалена динаміка: ціни зупинилися держи відмітці 26-27 грн/л.
Хоча, якщо взяти стандартну націнку минулого року 2-3 грн, можна б було очікувати 23 грн/л бери АЗС. З іншої сторони ми спостерігаємо наднизькі обсяги імпорту газу: 1,6 тис. т получай добу в порівнянні з середніми 3,0 тис. т для добу для нормальної роботи ринку. Держи цінах низьке постачання поки отнюдь не відобразилось, але все може дуже стрімко змінитись, і споживач безграмотный встигне побачити цінове «дно» сверху стелах АЗС».