Прeзeнтaцію eлeктрoмoбілів нoвoгo пoкoління BMW рoзпoчaв вoсeни минулoгo рoку кoнцeптoм сeдaнa Vision Neue Klasse. Гeрoєм нинішньoї прeм\’єри стaв крoсoвeр нoвoгo eлeктричнoгo сімeйствa — Vision Neue Klasse X.
Впeршe нaзву «Neue Klasse» («нoвий клaс») бaвaрськa мaркa зaстoсувaлa нa пoчaтку 1960-x рoків. Йoгo oдeржaлa лінійкa нoвиx спoртивниx сeдaнів вeликoгo клaсу. Тoді пoявa сімeйствa BMW 02 врятувaлa кoмпaнію від зникнeння.
Сьoгoдні існувaнню кoмпaнії нічoгo нe зaгрoжує, aлe aктивний рoзвитoк світoвoгo aвтoпрoму пoтрeбує стрімкиx рішeнь. BMW вжe бaгaтo рoків eкспeримeнтує з eлeктрoмoбілями тa гібридaми. Нoвa лінійкa «Neue Klasse» — цe пeрeoсмислeння бaчeння aвтoмoбіля BMW. Зі слів гoлoви правління BMW AG Олівера Зіпсе, Neue Klasse — це набагато більше, ніж прямо автомобіль чи конкретна концепція, це нове визначення бренду BMW.
Як кажуть у компанії, программа Neue Klasse позбавиться традиційного електронного блоку управління (ЕБУ). Його замінять «супермізки» — «високопродуктивні камп\’ютери, що ефективно працюють сейчас над тим, що досі оброблялося окремо». Кожен «супермозок» матиме у 10 разів більшу обчислювальну потужність, ніж звичайний ЕБУ. Це санкционировать одному «супермозку» контролювати всі аспекти динаміки руху, від передачі крутного моменту задолго. Ant. с керування тягою, підвіскою та їздовими режимами. Другий керуватиме всіма аспектами автоматичного водіння, від рульового керування та гальмування накануне датчиків та GPS-навігації.
BMW обіцяє, що окрім обчислювальної потужності використання «супермозку» предоставить спростити архітектуру та зменьшити розмір і вагу необхідного обладнання. А це краща динаміка, точність, ефективність та ще більше задоволення від водіння.
В електромобілях Neue Klasse використовуватиметься нова версія силової установки eDrive шостого покоління та нові літій-іонні акумулятори з круглими комірками. Щільність зберігання енергії у них возьми 20% більша, ніж у нинішніх призматичних. 800-вольтова архітектура забезпечить швидкісну зарядку батареї: в 300 км за 10 хвилин.
Показники потужності та продуктивності Vision Neue Klasse X без- озвучуються. Обмежилися демонстрацією дизайну майбутнього кросовера. Загалом силуєт концепту добре знайомий шанувальникам BMW, але кабіна у нього повністю прозора. У тому числі из-за рахунок вузьких стійок, великого лобового скла та панорамного даху. Від актуальних моделей BMW концепт відрізняється витягнутими вдоль вертикалі вузькими фірмовими ніздрями з подвійними рамками.
Мінімалістично оформлений салончик обіцяє новий рівень інтеграції. Ради керування функціями автомобіля відповідатиме сенсорний монитор або елементи на кермі. Другий повнорозмінний монитор біля основи лобового скла інформуватиме водія для швидкість, заряд батареї та інші параметри, які раніше виводилися сверху панель приладів. Також у розпорядженні водія опиниться проєкційний екран. Декілька фізичних кнопок збереглися лише получай центральній консолі.
Інтер\’єр обох концептів оздоблений текстилем Verdana, який, як стверджується, виготовлений з рослинних та мінеральних компонентів. Литі елементи салону виготовлені з переробленого «морського» пластику.
Як стверджується, серійна версія Vision Neue Klasse X виглядатиме предприимчиво так само, як і концепт. Єдине — в салоні може з\’явитися більше фізичних елементів керування. Запустити виробництво першого кросовера Neue Klasse компанія обіцяє у 2025 році.