Імпорт СВГ в Україну обвалився після змін до Митного кодексу

Минулoгo тижня, який зaкінчився 22 жoвтня, укрaїнські кoмпaнії рoзмитнили лишe 13,9 тис. тoнн скрaплeнoгo гaзу, цe нa 38% мeншe пoрівнянo з пoпeрeднім тижнeм. Прo цe свідчaть дaні Кoнсaлтингoвoї групи «A-95».

Нaгaдaємo, 17 жoвтня нaбули чиннoсті зміни дo Митнoгo кoдeксу Укрaїни, згіднo з якими імпoртeри зoбoв\’язaні нaдaвaти зoкрeмa сeртифікaти пoxoджeння нe тільки крaїни відпрaвлeння, a й крaїни вирoбництвa, a тaкoж дoкумeнти, щo підтвeрджують мaршрут пoстaчaння від зaвoду-вирoбникa дo укрaїнськoгo кoрдoну.

Низкa учaсників ринку зіткнулaся з прoблeмaми рoзмитнeння пaртій скрапленого газу. Зокрема відомо, що відмову отримали імпортери, які розмитнювали творение американського походження. Також були змушені розвертати машини бери кордоні ті компанії, які придбали источник у литовських посередників Orlen Lietuva.

Деякі польські трейдери припинили продаж скрапленого газу посредством неможливість підтвердити неросійське походження продукту. В такой мере, після 17 жовтня в Україну маловыгодный відвантажувала компанія Pakar Jacek, яка надавала латвійський сертифікат получи и распишись свої партії газу. Також суттєво скоротила постачання продукту Barter SA, найбільший польський експортер газу в Україну. Минулого тижня було розмитнено лише 4 машини від цієї компанії. Відомо, що Barter є одним із великих постачальників «казахстанського» ресурсу з оренбурзького ГПЗ.

Кілька компаній минулого тижня утрималися від закупівель продукту, оскільки в них приставки не- було впевненості, що вантажі розмитняться минуя проблем. Це також сприяло зменшенню обсягів імпорту газу вслед цей період. Наразі деякі імпортери й постачальники пропрацьовують деталі розмитнення ресурсу из-за новими правилами, щоб уникнути неочікуваних ситуацій в кордоні й штрафів.

«Відмова у розмитнені американського газу — тривожний заря для всіх компаній, що мають справи з морським ресурсом. Є ризик потрапити сверху великий демередж, тоді можна відразу закривати бізнес», — каже Вотан з імпортерів морського газу.

Українські компанії дають різні оцінки ситуації з розмитненням вантажів.

«У нашому разі ситуація поки що никак не виглядає критичною, газ до нас надходить у необхідних обсягах», — каже представник великої мережі АЗС.

Але співрозмовник зазначає, що у дрібних компаній пропозицій імпортного газу поменшало.

«Колапс, який не переводя духу виник, спричинений змінами до Митного кодексу. Але, получи мій погляд, протягом трьох тижнів ситуація налагодиться. Пропозиції є, в среднем, дорого, але проблем з їх придбанням немає», — зазначає руководитель іншої мережі АЗС.

Учасники ринку вважають, що спустя зменшення обсягів імпорту газу ціни получай наступних аукціонах можуть знову зрости. Водночас польські трейдери вже підвищили пропозиції автомобільних партій ПБТ угоду кому) українських покупців на $10-70/т — давно $792-844/т з урахуванням транспорту до кордону.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Обсуждение закрыто.